Stanowisko do opalania tusz
Stanowisko do opalania tusz wieprzowych jest elementem linii ubojowej trzody chlewnej. Usytuowanie bezpośrednio za zestawem szczecinującym ma za zadanie dopalenie pozostałości szczeciny oraz zabicie bakterii z naskórka obrabianej tuszy.
Przepustowość stanowiska wynosi do 300szt./h w zależności od układu linii i potrzeb.
Rozmiary oraz wydajność maszyny mogą zostać dowolnie dostosowane do linii zainstalowanej w Zakładzie Produkcyjnym Klienta – ponieważ jesteśmy zarówno projektantem jak i producentem urządzenia, możliwości spersonalizowania są nieograniczone.
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA:
Wykonanie |
stal nierdzewna gat. AISI 304 |
Zasilanie elektryczne |
3x400V, N, PE-3,5 kW |
Rodzaj gazu |
gaz ziemny/ propan butan |
Maksymalne ciśnienie gazu zasilającego |
400 mbar |
Moc cieplna |
1MW |
Czas efektywny opalania |
4-7s/ szt. |
Wydajność |
300 szt./h |
Wysokość całkowita |
4500 mm |
Szerokość całkowita |
2340 mm |
Długość całkowita |
2000 mm |
Wysokość projektowa kolejki |
3225 mm |
USYTUOWANIE STANOWISKA I BUDOWA:
Stanowisko do opalania powinno zostać ustawione w osi toru transportującego tusze.
Stanowisko wyposażone jest w zestaw palników gazowych, które mogą być przystosowane do zastosowania gazu ziemnego lub propan-butan.
Palniki dzielą się na podtrzymujące, które palą się w sposób ciągły podczas pracy urządzenia oraz główne, uruchamiane przy procesie opalania tuszy.
Prosty w obsłudze i odporny na niekorzystne warunki pracy panel sterowania, znajduje się na bocznej ścianie obudowy maszyny.
PROCES PRACY URZĄDZENIA:
- PRZEDMUCH PALNIKÓW: faza w której podawane jest tylko powietrze, którego głównym zadaniem jest dotlenienie przestrzeni spalania,
- PRZYGOTOWANIE DO ZAPŁONU: pojawienie się iskry zapłonowej,
- OTWARCIE ZAWORU NISKIEGO CIŚNIENIA: w połączeniu z poprzednim krokiem powstaje płomień dla palnika podtrzymującego,
- PROCES OPALANIA TUSZY: po otrzymaniu sygnału z czujnika krańcowego i odczekaniu zadanego czasu transportowego tuszy, zostają załączone zawory z roboczym ciśnieniem gazu, które powodują powstanie płomienia z palników głównych i opalenie tuszy,
- OCZEKIWANIE NA KOLEJNY SYGNAŁ PRZEJAZDU TUSZY I PONOWIENIE PROCESU OPALANIA.